joi, 14 iulie 2011

Prajitura cu miere de albine 2

INGREDIENTE:
FOI:1cana de zahar,3lg. de miere,7lg.de ulei,2lingurite de bicarbonat de sodiu stinse cu o lg. de Helas,7 lg. de lapte,2oua,faina cata cere aluatul 
CREMA:1budinca frisca,2lg. de gris,150gr.de zahar,500ml.lapte,1margarina si jumatate

Se pun intr-o cratita,toate ingredientele, in afara de faina si se pun pe foc.Se amesteca toate pana se caramelizeaza putin ,nu prea mult ca se amaraste compozitia,apoi se da la rece si se amesteca cu cata faina cere aluatul ca sa iasa o coca potrivita (ca o plastelina)din care se fac 4foi pe dosul tavii ,unsa bine cu ulei,eu am facut doar 3 de data asta,am cam trisat :-)))
Budinca,grisul ,zaharul si putin lapte se amesteca bine si se toarna in restul de lapte pe care l-am pus in prealabil la fiert.Dupa ce fierbe si se ingroasa o luam de pe foc si o dam la rece Margarina o frecam bine si punem din ingrosala de budinca tot cate o lingura in ea invartid bine sa nu ramana cocoloase. La sfarsit umplem foile,iar deasupra punem zahar pudra ,ca glazura.Intre a doua si a treia foaie se pune gem,sa fie putin mai acrisor,de exemplu de prune,caise,etc...
E o prajitura foarte veche ,dar foarte gustoasa, e pacat sa uitam de ea,merita din plin sa o reactualizam
                                                                                  
                                                                                  

16 comentarii:

mirela spunea...

ce pofta mi-ai facut,,,,,sunt preferatele ,mele foile cu miere,,,,astept cumintica rete ta,,,,puppp!!!!!!

Mirela spunea...

Este preferata fetitei mele.
Mirela unde ai disparut?

Miodrag Surac spunea...

Doinitza, imi place mult prajitura cu miere, de mic o adoram dar tot am mancato facuta de alti, super. O zi placuta...

Petronela spunea...

Ma pui sa caut retete acum!!!Oricum imi plac prajiturile de casa si cu foi si arata foarte bine!!!Si precum mirela astept si eu cumintica reteta. Pupici si oseara placutra!!!

Alice spunea...

ce bunatatae ai facut!!!!!!!!!!

viorica dinu spunea...

Cred ca este delicioasa. Am sa o incerc si iti spun cum a iesit.

Doinitza`s cakes spunea...

Ei Mirelusa mea,vezi ca am pus reteta,pentru c-ai fost ase cumintica :-))),pupik,mi-o fost dor de tine

Doinitza`s cakes spunea...

Ma bucur ,Mirela,ca e preferata fetitei tale,weekend placut

Doinitza`s cakes spunea...

Surac,cand o trimit pe fetita la pizza la voi,iti trimit o portie de praji cu miere de albine sa-ti treaca pofta :-)))

Doinitza`s cakes spunea...

Petro,n-am fost explicita,mai am reteta scrisa odata pe blog, si mi-o fost lene sa o copiez,de aceea te-am trimis sa o cauti,pupik

Doinitza`s cakes spunea...

Mersi,Alice,si mie-mi place

Doinitza`s cakes spunea...

Viorica , astept nerabdatoare,sa vad ca faci si tu o reteta de la noi elevele tale,sper sa-ti iasa buna sa mai incerci si altele,cel putin la mine-i tare apreciata,n-am avut probleme niciodata,sa ma inviti la o feliuta :-))))pupici

Reka spunea...

Ador aceasta prajitura. Dar o intind foarte greu. Cum le intinzi? E usor dupa aceasta reteta? Daca spui da, o sa fac in fiecare saptamana :-
)))).

Doinitza`s cakes spunea...

Reka,foarte usor se fac foile cu sucitorul si se coc tot cate una ,eu le intind pe foaia de copt o tai dimensiunile tavii si apoi intind,poti sa le intinzi pe toate si apoi numai sa le coci,la inceput par tari,dar se inmoaie dupa aceea,te astept sa-mi spui cum ti-au iesit,daca nu intelegi ceva poti sa ma intrebi,pupik

Reka spunea...

Am facut de ziua sotului meu aceasta prajitura dupa reteta ta. Sa stii ca mi-a iesit perfect!!!! Multumesc pentru reteta!!!!

Doinitza`s cakes spunea...

N-ai de ce ,Reka,nu esti singura,la care-am dat-o ,nu s-o plans inca nimeni,mersi si ma bucur