marți, 18 decembrie 2012

Pateuri cu branza din haios de casa


Am pastrat osanza de la porcul taiat anul trecut de Craciun, in congelator ,doar pentru haiose, ies extraordinare, ti se topesc in gura, un deliciu, am servit-o pe colega mea si-a spus ca n-a mancat haiose mai bune ca ale mele :))) mie personal imi place mai mult, aluatul facut in casa,  decat cel cumparat, de aceea,  imi opresc pentru mai multe portii si cum mai aveam pt o portioara si urma sa tai purcelusul, sa pun alta prospata,  m-am gandit sa fac niste pateuri, cu cas de oaie ,iar ca sa avem si ceva dulce ,am umplut cateva cu rahat.

INGREDIENTE:
Aluat: 700gr faina, 3-4 lg smantana, 3 galbenusuri, o lingurita de sare, o lingurita de zahar, 2 lg de otet, apa minerala cata cere aluatul 

Untura pentru uns aluatul : 250gr faina, 600 osanza tocata 

Umputura: 400gr rahat sau cas de oaie

Incepem prima data cu untura de uns:  se amesteca faina cu osanza, apoi aluatul rezultat se imparte in patru gramajoare. cu acestea vom unge aluatul de 4 ori, facand pauze de o jumatate de ora intre ele si punandu-l la rece in fiecare pauza

La aluat, din ingredientele de mai sus , framantam, sa iasa o coca, ca la placinte, o intindem sub forma de dreptunghi, luam o gramajoara de osanza amestecata cu faina si cu un cutit intindem pe toata suprafata dreptunghiului, apoi impaturim, aluatul in acelasi sens ca sa se deschida frumos ca o carte ,in mai multe straturi, cand se coace, adica stanga ,dreapta, dreapta stanga, sus, jos, jos ,sus, urmarind cu atentie, sensul in care impaturim, dupa fiecare pauza in care-l punem la frigider , il intindem si-l ungem, facem pauza, tot asa de  4 ori Se lasa aluatul acoperit ,cu o folie, pana a doua zi ,pt ca iese mai pufos, dar se poate face si in ziua aceea, nu-i nici o problema, cand se intinde ,la grosimea degetului mic, se taie patratele, cu un cutit incalzit in foc, de 4-5cm, ca sa nu se lipeasca straturile intre ele,  se pune rahatul sau casul de oaie si se pliaza doua colturi opuse sub forma de triunghi, sau sub ce forma doriti . Se aseaza patratelele, intr-o tava pe care eu o stropesc putin cu apa, foarte putin si se dau la cuptorul incins bine dinainte , sa fie mare temperatura ca ele sa se deschida frumos, sub forma de stratulete(carte), apoi se poate reduce din temperatura cuptorului, dupa coacere,  se aseaza pe un platou si se pudreaza cu zahar cele dulci, iar cele cu cas se lasa asa . Par foarte greu de realizat, dar de fapt sunt asa de simple

6 comentarii:

mandala spunea...

Mi-am amintit de copilarie cand taiam porcul si seara mancam haiose cu multe foite si cu magiun de prune,multumesc !

Doinitza`s cakes spunea...

Ma bucur,ca am reusit sa-ti aduc putina bucurie in suflet ,Mandala

Doinitza`s cakes spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Unknown spunea...

Cu siguranta tare bune!!Mereu mi-a placut aluatul de haios.

Doinitza`s cakes spunea...

Paula, eu ma topesc dupa el sub orice forma e facut, il ador,mai ales cand le scoti din cuptor

Doinitza`s cakes spunea...

Paula, eu ma topesc dupa el sub orice forma e facut, il ador,mai ales cand le scoti din cuptor