vineri, 21 februarie 2014

Cozonac inimioara cu alune, ciocolata si rahat





 INGREDIENTE: 
Aluat :1 kg faina, 200gr zahar, 3oua, 25gr drojdie, 400ml lapte, 1 esenta rom, 125gr margarina,50 ml ulei, o lamaie razuita, 1/2 lingurita scortisoara, 1 galbenus si  4lg lapte, pentru uns
  
Umplutura:  300gr rahat, 4lg crema de ciocolata (finetti) ,2 albusuri, 5lg zahar, 200gr alune  

La aluat, se amesteca drojdia ( sa fie proaspata) cu 2lg de zahar, pana devine lichida, apoi  punem 100ml lapte caldut si putina faina, sa fie grosuta cam ca smantana si o lasam sa dospeasca. Separat, restul laptelui, se pune la incalzit, adaugam zaharul, esenta, coaja de lamaie razuita . Galbenusurile se freaca cu putina sare. margarina si uleiul se incalzesc, putin.  Se pune faina intr-un lighean, adaugam  compozitia de lapte, zahar, faina , si drojdie, pe care-am lasat-o la crescut  adaugam restul laptelui caldut, in care-am pus aromele si galbenusurile amestecate mai devreme cu sare,  margarina cu uleiul , punem 1/2 lingurita de scortisoara  si impaturam aluatul,de mai multe ori, sa iasa o coca ca la placinte (daca-i prea tare mai adaugam lapte caldut) Lasam la crescut pana-si dubleaza volumul, apoi impartim coca in doua . Intindem cu degetele( sau cu sucitorul)jumatate din coca alba, punem jeleul taiat bucatele si rulam, srans  ,la fel procedam  cu cealalta jumatate , dupa ce se intinde , o ungem cu ciocolata. Separat ,batem albusurile cu zaharul, pana stau batz, apoi  adaugam alunele, mixate si  aceasta crema o ungem peste cea de ciocolata, apoi rulam , la fel ca pe cea cu rahat . Taiem cele doua rulade , pe rand ,din 10 in 10cm ies cate 6 bucati din fiecare ,le asezam intr-o tava rotunda( in cazul meu sub forma de inimoara) cu diametrul de 30cm, in care-am pus hartie de copt, cu umplutura in sus  se lasa la crescut  ,sa depasesca tava in inaltime, intre timp, ce cresc, le ungem, de doua ori, cu un galbenus de ou amestecat cu 4 lg de lapte, dupa care se dau la cuptorul incalzit bine in prealabil 



Dupa ce i-am scos din cuptor , se ung cu margarina din abundenta .Se pot umple cu diverse umpluturi ,de exemplu: stafide nuca, dulceata, mac, va asigur ca ies tare pufosi, nu mai vorbesc de arome :)

4 comentarii:

Miodrag Surac spunea...

Super arata toate, nu- am fost de mult pe blog dar vad ca ai facut minuni...Salutari din Stuttgart...

Doinitza`s cakes spunea...

Ooooo Surac,ce surpriza, mi-ai facut! Pai numai tu sa faci minuni pe farfurii, macar la ceva ,sa ma pricep si eu, la deserturi, te salut si eu, cum o mai duci? Fiul tau ce mai face?

Miodrag Surac spunea...

Doinita, super bine si eu si fiul meu, el a invatat 1 an germana acuma e la gimnaziu, vorbeste bine,de mine e mai greu cu germana dar merge...Pe facebook am (Suromania) sau (Miodrag Milosevic) cele doua pe facebook. Spor la retete.ciao.
Nora ce face...E cuminte?

Doinitza`s cakes spunea...

Surac, adevarul e ca germana e o limba tare greu de invatat, ma bucur , ca sunteti bine si tu si ginerele :) e cuminte si nora ta , e la postliceal, la asistente medicale , o intrat la fara taxa, deci nu platesc nimic, pe urma daca nu-i gasesc de lucru in tara si-a cauta in strainatate, poate in Anglia, am o nepotica acolo, casatorita, tot asistenta si ea, am sa intru pe facebook , sa-mi dai accept, spor in toate si tie