miercuri, 18 iulie 2012

Prajitura Lamingtons (Tavalita)



INGREDIENTE:
Blat : 200 gr de zahar, 2 lg de miere, 2 oua, 50 ml ulei, 100 ml lapte, 1 praf de copt, putina sare, 250 gr faina

Sirop: 200 gr unt(margarina), 250 gr zahar, 9 lg de lapte, 2 lg cacao,1/2 esenta rom

Decor:  alune nesarate si cocos

La blat , se mixeaza ouale cu zaharul, apoi se adauga mierea, uleiul (incet ca la maioneza), laptele, la final faina ,amestecata cu praful de copt si sarea, se invarte incet de sus in jos,dupa care se toarna intr-o tava de 22/30cm, in care-am pus hartie de copt si o dam la cuptorul preancalzit, vreo 30 min (depinde de cuptor). 

La sirop, se pune untul pe foc, se adauga zaharul si amestecam, sa se topeasca, adaugam cacao,si laptele, lasam sa dea cateva clocote si o tragem de pe foc, apoi adaugam romul.  Separat, taiem blatul racit in 49 de de dreptunghiulete (mie atatea mi-au iesit) si o dam pe fiecare bucatica separat prin sirop,prima data cu partea de de sus ,apoi cu cea de jos (e bine ca siropul sa fie tot caldut), dupa care le tavalim prin alunele macinate sau prin cocos, eu le-am dat jumatate prin cocos, cealalta jumatate , prin alune 
E una dintre cele mai simple prajituri si pe deasupra foarte gustoasa, poti oricand impresiona musafirii cu ea , chiar daca esti incepatoare

8 comentarii:

DiaMar bucataria galbena spunea...

Ce bine arata tavalitele,si cu zmeura prin preajma.Un deliciu.
Pup!

Reka spunea...

Ce de bunatate!!!! Ador aceasta prajitura!!!! Mi-ai facut pofta :-)))).

Doinitza`s cakes spunea...

DiaMar,uitasem de ea,chiar e buna se poate si fara crema, nu? :))),mersi, pupik

Doinitza`s cakes spunea...

Mersi,Reka ,mie imi aduce aminte de copilarie,cand ne-o facea mami,hai la o bucatica :))))pupici

sara & Miki spunea...

O prajitura a generatiei noastre. Nu am mai facut-o de mult, mi-ai amintit acum. Pup!

Doinitza`s cakes spunea...

Sara si Miky,aveti dreptate,chiar e o prajitura de mai demult, e apreciata si acum ,ca cea cu miere de albine,pupici

Aurica spunea...

la cum arata cu greu te poti abtine de la ea, a iesit super si credc ca vreau si eu o bucata din ea :D

Doinitza`s cakes spunea...

Te rog sa te servesti ! :)