joi, 5 decembrie 2013

Prajitura cu bulion, cocos si gris de post

Pot sa va asigur, ca desi suna dezgustator, sa asociati bulionul cu dulcele, prajitura aceasta e foarte buna, toata lumea stramba din nas, cand ,le spuneam, din ce-am facut-o, dar spre surprinderea lor ,au constatat ca s-au inselat, au avut doar cuvinte de lauda la adresa ei si tineti cont era de post ,fara oua si lapte :)
Ingrediente:
Foi: 18lg de ulei, 18lg de bulion, 7lg de zahar, 600gr faina, 1lg-ta bicarbonat de sodiu, 1/2 lg-ta amoniu, 1lg Hellas, 1 esenta de rom, putina sare
Crema: 750ml apa, 12lg zahar, 180 gr gris, 200gr margarina,3lg nuca de cocos,zeama de la o lamaie, 400gr gem de prune

La foi , se pun uleiul, bulionul, esenta si zaharul, se amesteca bine , sa se topeasca, apoi se adauga bicarbonatul de sodiu si de amoniu, stins cu Hellas, pe urma punem faina si sarea, framantam bine, astfel incat sa iasa o coca elastica, aceasta se imparte in patru bucati, din care se fac 4 foi, pe fundul tavii. 

La crema, se pune la fiert zaharul, impreuna cu laptele, iar cand da in clocot , se adauga grisul , in ploaie, amestecand repede , sa nu se formeze cocoloase, punem margarina, luam de pe foc si dam la rece, apoi punem nuca de cocos si zeama de lamaie. 
Se pune prima foaie, intindem jumatate din crema, apoi deasupra a doua foaie, intindem gemul de prune, ,apoi a treia foaie , intindem jumatatea de crema ramasa si la sfarsit ultima foaie, peste care cernem zahar pudra ( eu n-am mai pus)

4 comentarii:

Aurica spunea...

imi place cum a iesit si este o combinatie inedita si interesanta dar gustoasa si apetisanta in acelasi timp :)

Doinitza`s cakes spunea...

Mersi, Aurica, tine cont ca e si de post :)

Anonim spunea...

nu se poate numi de POST atita timp cit grisul este fiert in lapte

Doinitza`s cakes spunea...

Anonimn scuze, mi-am reparat gresala, dar trebuia sa te uiti la ingrediente , ca acolo am scris apa. Din gresala la explicatii, am scris lapte