miercuri, 31 iulie 2013

Prajitura Excelent


La prajitura aceasta , se folosesc, aceleasi ingrediente ca la foile de dobos , doar ca in loc de 12lg de faina ,se pun doar 10, si se completeaza cu 2 lg cacao, am sa pun si reteta sa va fie mai usor.
 Ingrediente:
Foile : 12 oua, 12 lg zahar, 10 lg faina, 2 lg cacao

Crema : 1 budinca de ciocolata amaruie, 300 ml apa(lapte), 150 gr zahar, 1/2 margarina, o cutie Cocoa Cream( se gaseste la Kaufland)

Glazura: 100 gr ciocolata alba, 100 ml frisca lichida 30 gr ciocolata amaruie, 30 ml frisca lichida

La foi se separa ouale, se mixeaza albusurile cu zaharul si un pic de sare, pana stau batz, apoi se adauga pe rand galbenusurile ,iar se mixeaza, se amesteca ,cacao cu 2lg ulei si se toarna peste acestea ,se adauga faina in ploaie si se amesteca de sus in jos cu o lingura de lemn, nu se mai mixeaza, ca se lasa blatul, din acesta compozitie trebuie sa iasa 6 foi ,ce se coc ,pe dosul tavii( pe care-am uns-o cu ulei si i-am aplicat hartia de copt)
La crema se amesteca budinca ( e o budinca aparuta mai nou si e mai scumpa ca cea de ciocolata si are un gust deosebit) ,cu zaharul si 50 ml apa, apa ramasa ( 250ml) se pune pe foc si cand da in clocot se amesteca cu budinca, se lasa sa dea doua clocote, se ia de pe foc si se adauga margarina, amestecand bine sa se incorporeze, apoi se adauga Cocoa Cream  (este o crema de ciocolata, asemanatoare cu Finneti), se amesteca iar , cu aceasta ungem foile
La glazura punem pe foc frisca lichida , cu ciocolata alba si le incalzim pana se topesc, atentie ! sa nu fiarba, la fel procedam si cu cea neagra, apoi le combina dupa imaginatia fiecaruia
Eu am batut putina frisca , am intins-o peste prajitura, apoi am pus deasupra ciocolata neagra cu un cornet, si cu un pieptene special ( furculita) am trasat valuri

5 comentarii:

Haplea spunea...

Excelenta prajitura excelent!!!

Doinitza`s cakes spunea...

Mersi, Hapleo, deci excelent la puterea a doua :)

Andreea-Denisa spunea...

Ooo ce excelenta este !! Pupici Doinitza!!

Doinitza`s cakes spunea...

Este ,cu siguranta, Andreea, te pup si eu

Doinitza`s cakes spunea...

Este ,cu siguranta, Andreea, te pup si eu