luni, 23 februarie 2015

Prajitura cu alune , visine si ness


    Prima data cand am citit , combinatia dintre ingrediente, n-am fost foarte incantata, dar cand m-am decis sa o fac, am ramas impresionata, de gust , e foarte buna, frate  :)
Ingrediente:
Foaie:  o cana de faina (250 gr), 1 ou intreg, 150 gr margarina topita, 1 praf de copt stins intr-o                     lingura de iaurt, 1/2 cana (125 gr) zahar

Blat: 5 oua , 200 gr zahar, 150 gr nuca macinata, 1/2 praf de copt, 4 lg faina 

Crema: 5 galbenusuri, 250 gr zahar pudra,  2 lg ness, 1 margarina (unt)

La foaie ,se amesteca impreuna, toate ingredientele si se framanta,  daca-i prea tare aluatul se mai pune putin lapte caldut, cat sa iasa un aluat pufos, din care se face o foaie. 
Se intinde si se aseaza intr-o tava , in care-am pus hartie de copt, iar peste aceasta se aseaza visinele , eu am avut in congelator . amestecate cu zahar si apoi scurse, sau se pot folosi din compot eu am pus din ambele.

La blat se mixeaza albusurile cu zaharul pana stau batz, apoi se adauga praful de copt , nuca sau alunele ( eu am inlocuit nuca cu acestea) faina si se amesteca incet de sus in jos cu o lingura, dupa care se toarna incet peste visine si se niveleaza cu o spatula, se pune tava la cuptorul peaincalzit, la 170 de grade

La crema se mixeaza galbenusurile cu zaharul apoi se pun pe abur ( pe o craticioara in care fierbe apa) si se lasa pana se ingroasa putin ca o smantana, dar atentie! sa nu fiarba, dupa care se raceste. Separat se freaca margarina si se adauga tot cate o lingura , din crema de galbenusuri, invartind incontinuu, pana o punem pe toata. 
Intindem crema peste prajitura racita, deasupra se razuieste ciocolata amaruie. 

6 comentarii:

Anonim spunea...

Buna ziua Doinita ,arata tare bine prajitura ta ,dar nu inteleg cu foia o coacem separat? pe fiecare sau impreuna cu blatul de alune? arata bine si cred ca e super buna ,cum ai facut sa ramana visinele deasupra ,ale mele mereu cad jos! Alina.

Anonim spunea...

Uitasem alune ai folosit de padure?

Doinitza`s cakes spunea...

Alma, se intinde foaia si se aseaza in tava, deasupra aranjam visinele, turnam blatul, il nivelam si abia acum punem totul la cuptor, deci toata se coace deodata, fi atenta, jos e foaie nu e blat, de aceea stau la suprafata visinele :) sper sa-ti fi explicat bine, daca nu ai inteles , te rog sa ma intrebi, ca-ti raspund cu draga inima :)te pupik, astept sa vad daca ti-a iesit

Doinitza`s cakes spunea...

Nu , de padure, alune normale, sunt la 6 lei 500 gr, la Kaufland, nu stiu exact cred ca Soltino, inca sarate , nu strica sarea, mai ia din zahareala, sunt foarte bune, eu de alea folosesc la toate prajiturile

Anonim spunea...

alune se pune in blat vad ca scrie nuci!

Doinitza`s cakes spunea...

Da,Anonim ,in blat, eu le inlocuiesc cu alune ,nucile sunt foarte scumpe, nu ti se pare un paradox, lucrul acesta?????? Nucile mai piparate la pret ca alunele :)